Veel gestelde vragen

Bestellingen

[Q] Ik heb net een bestelling geplaatst, kan ik iets wijzigen?

[A] We proberen bestellingen zo snel mogelijk te verwerken en te verzenden. Als gevolg hiervan kunnen we niet garanderen dat we jouw bestelling kunnen wijzigen. Als je iets wilt wijzigen, laat het ons dan zo snel mogelijk weten (bij voorkeur telefonisch) of stuur ons een e-mail met "URGENT" in het onderwerp, zodat we jouw e-mail het beste kunnen lezen voordat jouw bestelling wordt verzonden.

[Q] Ik wil iets toevoegen aan mijn bestelling, kan je mijn creditcard factureren?

[A] Helaas is dit voor ons niet mogelijk. Uw creditcardgegevens zijn bij ons niet bekend, aangezien wij een betalingsdienstaanbieder gebruiken die uw gegevens versleutelt. Als je iets aan je bestelling wilt toevoegen, kun je het beste zelf een nieuwe bestelling plaatsen en ons laten weten dat je meerdere bestellingen samen wilt laten verzenden.

[Q] Ik heb net een bestelling geplaatst maar wil deze annuleren, kan dat?

[A] We proberen bestellingen zo snel mogelijk te verwerken en te verzenden. Als gevolg hiervan kunnen we niet garanderen dat we jouw bestelling kunnen annuleren. Als je iets wilt wijzigen, laat het ons dan zo snel mogelijk weten (bij voorkeur telefonisch) of stuur ons een e-mail met "URGENT" in het onderwerp van de e-mail, zodat we jouw e-mail zo goed mogelijk kunnen lezen voordat jouw bestelling is verzonden.

[Q] Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik heb geen bevestiging gekregen. Heb je mijn bestelling ontvangen?

[A] Als je doorgestuurd bent naar de orderbevestigingspagina op onze website nadat je de betaling hebt afgerond, hebben we je bestelling ontvangen. Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, controleer dan je spam-map, onze orderbevestigingsmail kan daarin staan.

[Q] Ik heb een bestelling geplaatst, maar heb geen bevestigingsmail ontvangen, en mijn bestelstatus wordt weergegeven als "in de wacht" in mijn account. Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

[A] In zeldzame gevallen zal onze betalingsdienstaanbieder jouw creditcardbetaling moeten verifiëren. Dit duurt gewoonlijk een paar uur, of maximaal 1 dag. Als alles in orde is, gaan we verder met jouw bestelling zodra de betaling is verwerkt.

[Q] Het product dat ik wil bestellen wordt ''op voorraad'' weergegeven op jouw website. Heb je het echt op voorraad?

[A] Simpel gezegd: ja! Onze website toont onze huidige voorraadstatus. Dus als onze website laat zien dat een product op voorraad is, hebben we het echt in ons magazijn en klaar voor verzending. Als op onze website staat dat een product niet op voorraad is, is de voorraad helaas op. Neem contact op met onze klantenservice voor vragen over doorlooptijd en beschikbaarheid.

[Q] Ik heb een bedrijf. Kan je mij zonder btw factureren als ik mijn zakelijke gegevens en btw-nummer geef?

[A] Helaas niet. Onze website is gericht op consumenten, en dus niet opgezet voor intracommunautaire verkoop. 

Verzending

[Q] Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt afgeleverd?

[A] Als je jouw bestelling op werkdagen vóór 17:00 uur hebt geplaatst, zal deze dezelfde dag nog door ons worden verzonden en kanje jouw bestelling de volgende dag in huis verwachten. heb jij jouw bestelling op vrijdag na 17:00 uur, of in het weekend geplaatst, dan verzenden wij jouw bestelling op maandag en zal deze dinsdag bezorgd worden.

[Q] Verzend je naar mijn land?

[A] Zolang je je in de EU bevindt, is het geen probleem! Wij verzenden door heel Europa met onze nationale postdiensten PostNL.

[Q] Hoeveel zijn de verzendkosten?

[A] De verzendkosten bedragen € 7,20 voor een verzending binnen Nederland en € 13,50 voor een verzending naar de rest van Europa.

[Q] Kan ik de verzendstatus van mijn bestelling volgen?

A] Absoluut! Na het plaatsen van een bestelling ontvang je een e-mail met de verzendgegevens inclusief een trackingnummer. U kunt uw zending volgen op https://jouw.postnl.nl

[Q] Kan ik het verzendadres wijzigen nadat ik de bestelling heb geplaatst?

[A] Dat hangt ervan af. We kunnen het adres alleen wijzigen als het artikel nog niet is verzonden. Houd er rekening mee dat bestellingen altijd binnen 24 uur (op werkdagen) maar soms zelfs sneller worden verzonden. Het is niet ongebruikelijk dat een bestelling binnen enkele minuten wordt verzonden nadat deze is geplaatst. Zorg er dus altijd voor dat je ons vanaf het begin het juiste verzendadres geeft

 Prijzen en betalingen

[Q] Welke betalingsmethoden accepteer je?

[A] Onze website ondersteunt internationale creditcardbetalingen, PayPal, iDeal en reguliere bankoverschrijvingen.

[Q] Mijn creditcardbetaling is geweigerd. Wat is er aan de hand?

[A] Afgezien van de logische redenen (onvoldoende saldo of foutief ingevoerde creditcardgegevens) zien we soms dat creditcardaanbieders betalingen weigeren, omdat ze denken dat de betaling niet binnen jouw normale bestedingspatroon valt. Gewoonlijk is het voldoende om ze te bellen, uit te leggen dat je de transactie echt wilt doen en zij zullen jou groen licht geven om het opnieuw te proberen

Retourneren

[Q] Het artikel dat ik heb gekocht, past niet zoals verwacht. Wat is jouw retourbeleid?

[A] Je mag een product altijd aan ons retourneren, op voorwaarde dat je het niet hebt gebruikt. Ons gedetailleerde retourbeleid (en instructies) vindt je op: motorstroom.nl/retourneren

[Q] Wat is het beleid met betrekking tot de kosten van retourzending?

[A] Ons beleid is dat de koper verantwoordelijk is voor de kosten van retourzending. In de meeste gevallen is het gebruik van post nl jouw nationale postdiensten een kosteneffectieve manier om jouw product (en) naar ons terug te sturen.

[Q] Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar deze is beschadigd aangekomen. Wat moet ik nu doen?

[A] Accepteer de levering niet als de verzenddoos beschadigd is. Als je de schade pas opmerkt nadat je de zending hebt geaccepteerd, laat het ons dan direct weten en mail ons een paar foto's van de schade. Onze zendingen zijn verzekerd, dus we zullen contact opnemen met onze post om hiervoor te zorgen. Houd het pakket vast terwijl de zaak wordt onderzocht. In de tussentijd kunnen we je een terugbetaling doen of jou een nieuw pakket met hetzelfde artikel sturen. Als je de beschadigde artikelen naar ons moet terugsturen, vergoeden wij de verzendkosten.

[Q] Vallen jouw artikelen onder de fabrieksgarantie?

[A] Absoluut. We verkopen alleen nieuwe en originele merkartikelen, volledig gedekt door de garantie. Als er iets mis is met jouw artikel met de garantieperiode, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We proberen flexibel te zijn als het gaat om het oplossen van jouw probleem.

[Q] Ik heb een product naar je teruggestuurd, wanneer kan ik mijn terugbetaling verwachten?

[A] We zullen proberen je retourzending zo snel mogelijk te verwerken wanneer we deze in ons magazijn hebben ontvangen. Houd er rekening mee dat we wettelijk gezien 14 dagen de tijd hebben om een retour te verwerken.

[Q] Kan ik mijn product ruilen voor een ander type?

Absoluut! Ons retourbeleid vindt je bij retourneren. Je kunt zelf een ander type bestellen en jouw huidige product retourneren voor een terugbetaling, of het product naar ons terugsturen en ons de omwisseling laten afhandelen.